Ke UKM kita!

 

Universiti, rumah kedua bagi para pelajar dimana terciptanya sejuta memori. Alangkah indahnya suasana kita menjejak langkah untuk capai ke menara gading. Begitulah detik permulaan saya sebagai seorang mahasiswa yang ingin meluaskan sayapnya dengan meneruskan pengajian di UKM, universiti impian saya!

Pelbagai perasaan yang bercelaru di akal fikiran saya sebelum mengambil langkah kehidupan yang baru sebagai seorang mahasiswa. Amat bersyukur kerana ditempatkan di Kolej Keris Mas kerana kemudahan dobi, makanan serta biliknya semua dalam keadaan yang baik. 

Bilik saya di KKM
Kolej saya, Kolej Keris Mas

Sebaik sahaja tiba di Dewan Gemilang, kami diarahkan untuk menaiki bas untuk ke kolej masing-masing. Sepanjang MAW dijalankan, saya dapat mengenali lebih ramai mahasiswa dari pelbagai latar belakang dari seluruh Malaysia. Unik untuk saya kerana sebelum ini kawan-kawan saya adalah kebanyakkannya dari Selangor sahaja. Dengan adanya kawan-kawan dari Kelantan ni, bolehlah saya belajar kecek kelate sikit. ;)

Antara aktiviti yang boleh dikatakan menjadi sorotan atau highlights termasuklah malam kebudayaan dan juga perang DECTAR! Semangat mahasiswa dalam memberi sorakan sehingga menggegarkan dewan. Kesannya, masing- masing dah hilang suara sebab nak jerit kuat sangat.



Sungguhpun kami terpaksa menjadi burung hantu sepanjang minggu pertama ini, namun kenangan manis yang tercipta ini merupakan pengalaman yang penuh bermakna buat saya dan tidak akan dilupakan. Betul kata pemudahcara- pemudahcara, ‘walaupun minggu MAW ini sangat memenatkan, tetapi minggu inilah yang akan kita ingati sehingga bila-bila’.



Comments

Popular posts from this blog

Jom kenal saya!

Me, Myself and I

Tempat menarik di UKM (Aqilah)