Jom kenal saya!

 

Hello dan selamat datang buat para sahabat alam maya yang sedang membaca blog students of ukm ini. Pepatah Melayu pernah berbunyi ‘tak kenal maka tak cinta’. Jadi sebelum kita bercinta, marilah kita berkenal dulu. Hehe. 

Nama saya Jasniel Singh Sharma. Nak ingat nama saya sebenarnya senang sahaja, ingat Jas dan Snail nanti inshallah boleh anda ingat Jasniel. Sudah menjadi perkara biasa untuk orang ramai salah sebut nama yang unik ini. Maka, terpulang kepada anda nak panggil apa tetapi sebaik-baiknya panggilah Jas. 


Tapi jangan panggil saya snail :(


Dilahirkan dan dibesarkan di Shah Alam Selangor, saya kini berumur 21 tahun. Pejam celik pejam celik rasa bagaikan masih berada di sekolah rendah. Mimpi itu indah dan percuma. Begitulah pemikiran saya sejak kecil lagi yang kini membolehkan saya berada hingga tahap ini. Pernah terfikir waktu saya masih di bangku sekolah lagi untuk menjadi seorang insan yang berguna dan mampu membanggakan kedua ibu bapa saya dan kini mimpi itu menjadi kenyataan. Alam persekolahan saya penuh dengan memori yang indah dimana bermulanya dari tadika sehinggalah ke peringkat STPM. Sepanjang perjalanan ini, banyak kenalan serta sahabat saya yang tidak boleh dilupakan kerana merekalah yang menjadi tempat saya meluahkan isi hati saya.



Tidak dilupakan juga guru-guru saya yang bagaikan ibu bapa kedua saya yang sentiasa memberi bimbingan serta tunjuk ajar kepada saya sehingga membolehkan saya bukan sahaja berucap dalam khalayak ramai malah juga mampu mencipta kejayaan demi kejayaan dalam mengharung nama sekolah.

 

                    
                     Bersama Cikgu Hasifah
Bersama Cikgu Hasmah

Kini, saya berjaya menjejak langkah dan diberi peluang untuk melanjutkan lagi pengajian saya di Universiti Kebangsaan Malaysia. Sebagai salah seorang pelajar di Fakulti Ekonomi dan Pengurusan, saya mengambil kursus Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan dengan Kepujian. Jika dibandingkan dengan sudah pasti peringkat ini akan lebih mencabar jika dibandingkan dengan sebelum ini, sungguhpun begitu, saya percaya cabaran inilah yang akan membantu saya dalam meningkatkan ilmu serta mengasah bakat saya.


 Dengan ini, tamatlah sudah perkongsian saya pada hari ini. Jumpa lagi di blog yang akan datang!

 

Comments

Popular posts from this blog

Me, Myself and I

Tempat menarik di UKM (Aqilah)